În luna iunie (anul curent!), Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești a încăput pe mâinile unei asocieri destul de dubioase, o afacere cu bani europeni în care este băgat până peste cap și Claudiu Postolache, omu’ baronului de la Olt (Marius Oprescu!). Curios este însă faptul că firma lui Umbrărescu UMB (deși a participat la licitație!) nu a depus nicio contestație (curios, nu?!) lăsând astfel cale liberă asocierii dintre firmele OZALTIN INSAAT TICHRET VE SANAYI A.S. (lider de asociere), SC STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL și SC VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL. Pe un contract în valoare de 544.232.123 lei (fără TVA), bani ce vor fi decontați în totalitate din fonduri europene nerambursabile. Și cu toate că nu apare în actele firmelor asociate pe finalizarea lucrărilor la Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, omu’ președintelui CJ OLT este nelipsit de la întâlnirile tehnice organizate cu reprezentanți CNAIR. Ce o căuta omu’ baronului Oprescu acolo?! Pentru a fi sigur că decontările vor fi făcute în conturile care trebuie?! Și încă ceva! De ce a fost nevoie ca CNAIR să declare câștigătoare firma turcă OZALTIN, atâta timp cât la fața locului sunt zărite la lucru doar camioanele și utilajele firmei MINERALPORT SRL, firmă care nu este deloc parte a asocierii și în care unic acționar este chiar Claudiu Postolache (omu’ lu’ Oprescu!). Despre MINERALPORT se știe că figurează pe lista datornicilor la Fisc, cu o datorie la bugetul consolidat al statului de peste 2,5 milioane euro (încă din 2021), fapt ce ar fi împiedicat o participare directă la licitația pentru finalizarea lucrărilor la Tronsonul 1 al Expresului Craiova-Pitești. Însă dacă nu s-a putut pe ușa din față, firma MINERALPORT a fost totuși băgată pe ușa din dos la pușculița cu fonduri europene. Chiar dacă lucrurile nu sunt absolut deloc în regulă, mai ales atunci când devizele de lucrări și decontările (la Drumul Expres Craiova-Pitești!) au loc la această oră între două societăți controlate de una și aceeași persoană (de Claudiu Postolache!). Și vorbim aici despre firmele MINERALPORT (unde acționar unic este Claudiu Postolache!) și SC STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL (unde acționar majoritar (cu 99%,!) este tatăl lui Claudiu Postolache, Constantin Postolache din Piatra-Olt, în etate de 77 ani!).
Cam așa arată acum un drum de exploatare agricolă de pe raza orașului Piatra-Olt, un obiectiv modernizat relativ recent de Mineral Port din fonduri europene, prin PNDR 2014-2020.
Valoarea inițială a proiectului se ridica oficial la suma de 4.448.769, 21 lei (980.121,00 euro) sumă prevăzută și în contractul de finanțare încheiat în 2017 cu Primăria Piatra-Olt. În mod nejustificat, suma avea să ajungă în final la valoarea de 5.209.440, 86 lei. Așadar vorbim despre o diferență de 760.672 lei (de aproape 8 miliarde lei vechi), bani europeni decontați în schimbul unor lucrări prost executate de o firmă controlată în totalitate de amicul președintelui CJ OLT, al baronului Marius OPRESCU, șeful PSD OLT… CONTINUARE!!! Așadar, șeful PSD OLT nu se poate dezice de modul extrem de prost în care a fost realizată execuția acestui proiect. Și asta pentru simplul fapt că firma care ,,a păpat” degeaba 1 milion de euro (SC MINERALPORT SRL, firmă cu sediul social în orașul Piatra-Olt, ce îl are unic acționar pe tatăl amicului Claudiu Postolache) a fost asociată pe lucrarea respectivă cu SC OLT DRUM SA, firma Consiliului Județean Olt.
Dupa ce vor fi incasate sumele alocate pentru realizarea Tronsonului 1, (Craiova – Bals) din Drumul Expres Craiova – Pitesti, probabil vom fi obligati, sa mergem cu tractorul sau combina, utilaje specializate sa mearga pe camp si prin noroaie.
Garantia nu se poate incasa deoarece Scrisoarea de garantie este emisa de o banca fantoma. O meteahna veche in Oltenia.
Cu toate că la urechile directorul general al CNAIR (Cristian Pistol) au ajuns destule informații despre aceste nereguli, la fața locului nu s-a intervenit în niciun fel. Și este lesne de înțeles și de ce! Numit acolo de Florin Câțu, despre directorul Pistol se spune că și-ar fi negociat continuitatea la vârful instituției (condiționat fiind de plasarea acestui contract către oamenii de casă ai baronului Oprescu, coleg de partid cu ministrul Transporturilor, adică cu social-democratul Sorin Grindeanu!). Așadar, putem presupune că nu la întâmplare au loc toate aceste mari nereguli cu fonduri europene chiar în fieful PSD, aripa Paul Stănescu (din care mai fac parte baronul Oprescu și edilul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu!).
Ziarul liga dreptatii