Nu te miră faptul că Premierul Ciucă a spus că nu poate face nicio reformă in administratie din cauza crizei cu care se confruntă Guvernul. Dar ce fel de criză are acest Guvern?!
In opinia noastră Guvernul se confruntă cu o criză de autoritate pe fondul coruptiei din instituțiile statului!
Mass media are în acest moment rolul de luptător cu acele clanuri de oligarhi din toate domeniile si puterile statului roman clădit pe hotie.
Nu demult am cunoscut lupta unui ONG Liga Dreptatii Impotriva Coruptiei si Abuzurilor din Romania si am constatat cum acestei organizatii si unui ziar local i s-a pus botnița la gură chiar de către judecatorii Tribunalului Olt la cererea unor indivizi care apartin mediului de afaceri local invinuiti de mass media pentru foarte multe fapte nelegale.
Urmează lupte grele, tot atat de gele ca si in Ucraina, cu oligarhii romani pentru că iată metodele sunt cele similare cu ale lui Putin.
Recent am sesizat aceeasi conduită a oligarhilor romani ajutati de unii dintre magistratii români, ca si cea a oligarhilor politici din Rusia.

Iată stirea:
“Agenția oficială rusă de monitorizarea a presei amenință cu blocarea paginilor RFE/RL din Rusia, Ucraina și Asia-Centrală dacă organizația de presă nu șterge imediat o serie de articole, inclusiv pe cele despre anchetele anticorupție ale lui Alexei Navalnîi”
Acelasi lucru il face si ALRO Slatina firma cu capital rusesc cerand justitiei romane să oblige ONG LDICAR să steargă anumite articole si să oblige la daune, fără să le fie frică de anumite consecinte pentru tot ceea ce s-a întâmplat în anii trecuți cu privatizarea și ajutoarele de stat suspecte cu scopul -indiciu rezonabil- de îmbogățire a oligarhilor care au condus destinele ALRO.
S-a luat act de marile demonstratii si greve ale muncitorilor de la ALRO, iar ONG LDICAR sustine, asa cum mi-a precizat conducerea acestora, lupta acestor muncitori.
Insă revenim la ceea ce spunea premierul Ciucă in sensul că reforma administratiei publice nu poate fi realizată din cauză că Guvernul este angajat in gestionarea unei crize. Este evident că este o criză indusă a clasei politice care însă poate fi „speriată” de „trezirea” marilor puteri ale lumii si constientizarea pericolului rusesc si a invaziei acesteia asupra țărilor foste comuniste, dintre care România isi are locul său.
Masurile dispuse de marile puteri ale UE si NATO sunt astfel o necesitate si o posibilitate de normalizare a vietii economice si sociale din România, ca si din alte țări foste comuniste.
Primul ministru nu poate să dispună ce doreste și să se angajeze fără ordin politic, se pare, pentru reforma societatii.
Este clar ca a abandonat functia de militar si a devenit soldatul politicii și al intereselor acesteia, iar la momentul acesta poporul in majoritatea sa nu are reprezentare in Parlament si nici in Guvern pentru susținerea intereselor sale pentru că partidele de la putere nu au fost alese de majoritatea electoratului pentru că cca 73 la suta nu s-a prezentat la votare.


Insă cum s-a remarcat si in administratia publică locală se impune necesitatea unei reforme adminitrative nu numai prin acele măsuri de stabilire a exceselor/abuzurilor autoritatilor locale prin care s-au dispus angajări de personal neperformant pe criterii stiute, de coruptie endemică (recentul caz al ministrului Chesnoiu!), dar si de salarizare discretionară, stabilită printr-o lege a facilităților si îmbogățirii fără justă cauză – Primarii si Consilierii locali pot stabili salarii in limitele unei grile! Aberant! Stat în stat!
Incomaptibilitate si abuz. Cazurile primarilor de la Ghimpeteni si Crampoia
Dar reforma priveste si acele cazuri de incompatibilitate ce au compromis sistemul administrativ.
Cazurile primarilor de la Ghimpeteni si Crampoia care au fost declarati incompatibili de catre ANI si care nu au raspuns penal si civil sau nu au fost înlăturați din functie in noul mandat, desi legea si recusul in interesul legii au prevăzut acest lucru, nu a fost luat in seamă de Guvernul Romaniei sub diversele conduceri ale partidelor politice.
In cazul acestora nu au fost dispuse măsurile legale nici atunci cand au ocupat functia de administrator public al localitatii, iar in cazul de la Ghimpeteni a fost si o hotarare judecatorească care a stabilit nelegalitatea ocuparii acestei functii.
Insa nimeni nu aplică legea, pentru dreptate! Atata timp cat la CJ Olt este un criminal cu premeditare (a se aduce aminte cazul Nini Mihai) de ce s-ar aplica legea in cazul primarilor respectivi?
Abuzul primarului de la Ghimpeteni.
Cazul de la Ghimpeteni este unul special generat de interesele unor functionari si magistrati care nu au luat măsurile legale impotriva acestor functionari/primar.
Spre exemplu, am relatat foarte mult despre trimiterea in judecată a omului de afaceri Badită Gheorghe (la care vom reveni cu noi informatii!) pentru faptul de a construi un obiectiv economic legal ce se desfasoara in baza legii 211/2011 avizat de organele competente ale statului si confirmat de trei procurori in trei dosare penale distincte, insa in cazul Primarul comunei Ghimpeteni care a excavat albia paraului nu a fost dispusă nicio masură in acest sens, desi fapta acestuia se desfasura fara documente legale, si este foarte grava. Recent atat Garda de Mediu cat si Apele romane confirma ca sunt excavatii in albia rauilui dar că nu s-au identificat faptuitorii. Este clar că nu se pot inetifica faptuitorii pentru că acel primar este conectat la relatii in mediul politic si al organelor de urmarire penala, asa cum s-a putut demostra anterior cand nu a raspuns pentru excavatiile din albia raului precizate si in raportul Curtii de Conturi. La fel este cazul CFM Investitii, Mineral Port cu excavatii ilegale in Oltet, T134; T135 extravilan Piatra Olt, judetul Olt.

Insăsi Curtea de Conturi a dispus masuri partiale, fără a stabili care este adevăratul prejudiciu! O ilegalitate.
Primaria Valea Mare a diminuat abuziv proprietatile oamenilor sau le-a acapart prin hotarai de Consiliu local pentru a-si constitui rezervă si in mare masura pentru a vinde. Prefectura Olt si OCPI Slatina au fost complici.
Insă dacă vorbim de administratie trebuie să facem o retrospectivă a anilor din urmă si a activitatii Oficiului de Cadastru condus de la „voievodul” Basescu de nimeni altul decât Gigel Chirită, fostul sot al Prim Procurorului Parchetului dpl Tribunalul Olt.
Legaturile din teritoriu, rudenii sau simple cumetrii de interese, au generat o caracatită ce nu poate fi distrusă decât de… NATO.
In acest sens, un caz special a stârnit interesul in cauză.
Prin intelepciunea clasei politice si cu finantare externă s-a observat de toată lumea preocuparea oamenilor politici pentru inventarierea terenurilor detinute de persoanele fizice sau juridice, in spetă, pentru a se întabula in cărtile funciare aceste suprafete de terenuri cu identificarea proprietarilor.
Toate aceste situatii au creat o posibilitate de a se obține foloase necuvenite, îmbogățire fără just temei al acestor functionari.
Cum si prin ce modalitati?!

Pentru a oferi un exemplu in acest sens si altor oameni de buna credintă sau justitiei romane, vă precizez exemple ce constituie -indiciu rezonabil- fapte de coruptie. La Valea Mare prin proiectul CEZAR, finantare externă, pentru intocmirea Cartilor funciare, autoritatile locale impreuna cu OCPI au creat un surplus de teren in general arabil extravilan si intravilan prin diminuarea unor suprafete din anumite tarlale din extravilan sau prin constituirea unui surplus din terenurile intravilane care prin omsiuni nu au fost inscrise in titlurile de proprietate ale proprietarilor care le detineau si le exploatau.

Astfel, statul prin UAT Valea Mare a devenit posesorul unor imense suprafete din extravilan pe care le exploatează fără a da nimănui socoteală iar Institutia Prefectului sesizată in acest sens nu a făcut o cercetare obiectivă.
Terenurile diminuate nu au fost redate proprietarilor, așa cum prevedea legea 7/1996, generând astfel un act de nedreptate, de fapt, o confiscare tacită a proprietatilor si o posibilitate de folos necuvenit (coruptie!) pentru functionarii ce administrau si dispuneau de anumite venituri.
OCPI era obligat să intervina in acest sens prin atribuirea suprafetelor diminuate proprietarilor ce au fost afectati in modul acesta, dar scopul era să profite clanurile de functionari pentru a-si rotunji conturile.
Un act de nedreptate pe fondul constituirii unor grupari infracționale!
Pentru terenurile intravilane folosite si ca proprietati inainte de 1989, desi Legea fondului funciar este clară, indiscutabilă, trebuia ca acele terenuri să revină fostilor proprietari si indiferent de gravele omsiuni prin faptul că nu au fost inscrise din eroare in titlurile de proprietate, nu puteau fi incluse in proprietatea statului, asa cum a procedat abuziv Consiliul Local Valea Mare prin hotarare de Consiliu local, acceptat si sustinut de Prefectura Olt si OCPI Slatina, fără a se dovedi provenienta si proprietatea acestor terenuri, asa cum prevad dispozitiile Legii 18/1991 modificata raportat la Codul civil Art. 553: Proprietatea privată. Si art.554 rap. la art. 858 – proprietatea publică.
In altă acceptiune a dispozitiilor legale, trebuia să se facă dovada -si nu s-a făcut!- că prin actele emise de Comisie toate aceste proprietati erau in rezerva primăriei, incluse in anexele întocmite in acest sens prin procedurile Legii 18/1991, dar numai acolo unde proprietarii au decedat si erau fără mostenitori, iar, ulterior, predate de Comisia locală de fond funciar către Consiliul Local in proprietate publică.
Insă din multele spete rezultă că prin acte false emise de functionarii Primariei Valea Marei se precizează că aceste terenuri nu au fost cerute la reconstituire sau că reconstituirea a fost făcută integral, pentru ca functionarii Primariei să poată vinde toate aceste terenuri, indiciu de corupție, asa cum se procedează la UAT Valea Mare sustinuti de Prefectul liberal de azi cu personalul de specialitate si anterior de ceilalti Prefecti care au dispus, uneori tacit, de asemenea, masuri nelegale și cărora nu le a fost si nu le este teamă de lege.
Insa acest lucru se intamplă pentru că justitia nu si face treaba si constituie grupari de interese cu oamenii politici din zonă, pentru binele lor si nicidecum al acestui popor.
In acest sens, precizez un act de coruptie, indiciu rezonabil, cum este cazul dosarului 4068/311/2021 pe rolul Tribunalului Olt si, implicit, al petentului Radut Floarea, o femeie in varstă care reclama că i-a luat abuziv terenul intravilan, locul de casă si al copilariei petentei, de către Primaria Valea Mare.
In cauză, se sustine de Prefect si Primaria Valea Mare că nu s-a cerut suprafata de teren intravilan pe care isi aveau casa parintii sai sau că i s-a reconsitutit toata suprafata. Minciunile nu au contenit si interesul acestor functionari este sa-i vandă terenul mostenitorului proprietarului decedat, asa cum s-a procedat tot mereu in cca 10 ani de zile, cazuri care nu au fost anchetate de nimeni.
Insa alte cazuri intamplate la Primaria Valea Mare pot fi edificatoare pentru a stabili gradul de crima organizată.
Izlazul comunal al satului Barca in suprafata de cca 44 ha a fost atribuit unor mostenitori(?!) ai generalului Argesanu, desi acesta avea proprietatile atribuite la Piatra Olt si la Slatioara, iar la ultima localitate a fost un scandal mediatic precizat public de Gazeta Noua sub titlul „Cum s-a îmbogăţit primarul din Slătioara. Afacerea <<Pepiniera>>”
O altă afacere a Primarului si Consilierilor locali ai comunei Valea Mare a fost trecerea din domeniul public in domeniul privat a unei suprafete de teren din fostul Poligon militar pentru a se vinde discretionar, iar restul de teren de cca 340 ha se foloseste in prezent de cca doua societati, asa cum rezultă din datele comunicate de Prefectul Judetului Olt, dar cu omisiunea de a preciza dacă modalitatea de achizitionare a fost cea legala sau dacă aceste societati au platit taxe si impozite la UAT Valea Mare, cunoscute fiind metodele de a intra in faliment si de a nu plati niciun leu.
In toata această perioada au primit subventie de la APIA. Si APIA este in centrul unui scandal pe fondul unor subventii pe care le acorda proprietarilor de animale pentru pasune, indicii rezonabile de corupție, iar in acest caz vom reveni cu datele corespunzatoare, după ce vom avea un punct de vedere al domnului director Neacsu Doru.
Iată o frescă a statului degradat, de clan si care nu poate fi învins de omul simplu fără ajutorul celorlalti oameni de bună credintă.


Petre Tutea : ,,Eu, cât aş fi de aristocrat în gândire, politic trebuie să fiu democrat. Masa e absolută; fiecare prost luat în parte e un prost şi atât. Dar toţi proştii ăştia, luaţi împreună, sunt un principiu istoric.”

Marin TULUS